مدیریت جهانگردی کارشناسی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با عنایت به قانون توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور و با امعان نظریه اهمیت ویژه صنعت ایرانگردی و جهانگردی در کسب درآمدهای غیرنفتی و ارتقاء سطح تفاهم بین ملتها و تحکیم مبانی وحدت ملی در کشور و ارائه شناختی اصولی از جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای آن به جهانیان و نقش اساسی و مهم آموزش در تحقق این اهداف و همچنین در راستای اجرای مصوبه سیصدمین جلسه شورای عالی انقلاب و ارشاد اسلامی طرح مشخصات کلی دوره کارشناسی رشته مدیریت جهانگردی تهیه و تدوین گردید.
نظر به ضرورت امر جهانگردی و نقش آن در بسط روابط بین الملل و گسترش منابع اقتصادی کشور و همچنین لزوم تربیت متخصصان کارآمد در جهت ارتقاء کیفی سطح ارائه خدمات دست اندرکاران این صنعت رشته های مدیریت جهانگردی تاسیس می گردد.
کشور ایران 1648195 کیلومتر مربع وسعت دارد و هر گوشه ای دارای  جلوه و لطفی تازه ، رمز و رازی دیگر و زیبایی و صلابتی دو چندان است . با این همه جلوه و جذابیت ، تنها سهم اندکی از صنعت سود آور جهانگردی را به اختصاص داده است . نتیجه یک نظر خواهی که از خبرنگاران خارجی به عمل آمده است ، نشان می دهد که بسیاری از آنها بر این اعتقادند که مدیریت ضعیف یکی از عوامل رکود صنعت جهانگردی در کشور ما است . چون لازمه  توسعه و تقویت صنعت جهانگردی ، اطلاع از زمینه های اقتصادی ، اجتماعی ، جغرافیایی و فرهنگی کشور است.
واضح است که وجود هتل چه برای افراد داخل یک ملت و چه برای مسافرین خارجی یک اصل ضروری است و بدست آوردن درآمد از طریق مسافرت و صنعت توریسم آنقدر رونق یافته که کشور ما نیز با همه مشکلاتی که در پیش رو دارد تصمیم به ایجاد این رشته درآمدزا نموده و آنچه در این شغل اهمیت دارد هماهنگی تمامی بخش های کشور برای رونق این صنعت مهم و حیاتی است به هر حال محل اشتغال فارغ التحصیلان این رشته در مرحله اول هتل هاست و اگر شغلی در هتل ها نیافت هر مکانی که کار هتلداران را انجام می دهند محل اشتغال آنهاست.


توضیح: نظر به ضرورت تسلط دانشجویان به زبان دوم، یکی از زبان های فرانسه، آلمانی، عربی به عنوان زبان دوم دانشجویان در نظر گرفته می شود و دانشجو طبق جدول ذیل و انتخاب آن  ملزم به گذراندن می باشد.
 1- عربی 4 واحد
 2- فرانسه 4 واحد
 3- آلمانی 4 واحد